Alla inlägg under januari 2011

Av Frida ... - 31 januari 2011 20:43

Hej igen!


Idag hade jag träning för Elenore igen, det gick bättre än det brukar men jag var verkligen inte helt nöjd. Vi kan så mycket bättre än vad vi gör. Idag för första gången så testade vi med en Western Horsmanship bana. Inget komplicerat egentligen   , men Showman gick bra och sen några hundradels sekundrar ville han inte va med och lika snabbt vände de till att han ville igen  . Så allt blev kaous. Sen när jag blev grinig på han, ja då passade de sig att vara fokuserad  .


Hittade en westerntävling som är den 20 mars i skåne, vågar man åka är frågan. Elenore ska dit och de känns skönt att någon annan som man känner är där, men nu börjar jag undra om jag verkligen kommer att klara av att tävla, känns som vi inte är tillräckligt duktiga. Får klura ut lite och testa banorna.


//Frida

Av Frida ... - 17 januari 2011 17:16

  
Första inlägget i vår nya fina blogg och mer kommer det bli.


Frida är nu hemma hos Linda, IGEN. Showman ville verkligen inte sammarbeta idag med Frida. Skam den som ger sig, efter 1 och en halv timme så funkade det äntligen. Showman var då så svett att han fick bada, tog i lite schampo också när man ändå höll på. Hästarna har fått stå inne idag pga isbana till hage.


Kelder fick nya skor idag, så nu kan äntligen träningen inför tävlingarna börja.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards