Alla inlägg under oktober 2013

Av Frida ... - 31 oktober 2013 19:23

var det dags att klippa mig och slinga, så nu är håret kort och blont. :)

Kopplade på transporten och körde iväg för lite backträning, det gick riktigt bra!

Nova jobbades ifrån marken idag igen och så blir det imon med. Sen får jag se om hon kan ta ett steg vidare i utbildningen. Duktiga sto!

Showie gick jättebra och vart med hela tiden. Galoppen börjar bli riktigt bra. Det enda negativa var när pappa råkade skrämma honom = knä ligger nu inte helt rätt och vadmuskeln fick riktigt stryck.

Bra belysning, 4 av 8 lampor tända.

Av Frida ... - 30 oktober 2013 21:26

Har det senaste svängt en hel del i mina känslor, något Linda och Tina har fått erfara. Vissa människor och djur fastnar i mitt hjärta. För dem kan jag göra ALLT och det även på min bekostnad. Linda suckar varje gång det händer (förlåt), men jag är dendär personen som följer mitt hjärta. Jag förlåter och går vidare.

Jag är brutalt ärlig, vilket inte alltid uppskattas och samma sak vill jag få i gengäld, även om det gör ont. Fattar inte varför folk ljuger eller lindar in saker.

Så varför har jag varit känslosam det senaste? Jo för jag träffade en ny person och just denna individen hamnade direkt i mitt hjärta. Men det har varit en berg och dalbana med denna personen. Jag kommer finnas där för dig, precis som jag gör för alla andra som betyder något för mig. Säg bara till.

Av Frida ... - 28 oktober 2013 11:25

Stormen kan komma. Har tränat hästarna nu på morgonen. Showie reds på ridbanan och gick jättebra, stadig och mkt följsam. Nova longerades med inspänning och gick bättre än någonsin. <3

Har tagit in en massa saker, kört in bilen i den ena maskinhallen och har stängt alla dörrar ordentligt. Stallet är iordninggjort och fyllde på med ny pellets. Nu ska jag fylla upp alla vattendunkar och ladda husvagnsbatteriet. När mamma kommer hem blir det en lång dusch.

Av Frida ... - 27 oktober 2013 17:55

Nu är lägenheten städad och jag väntar på att sista tvättmaskinen ska bli klar.

Armeringen i garaget är påbörjad. Sladdat ridbanan idag, fick även bort alla löv och drog ner kanterna mot nedersta brädorna. Har byggt hage och imon ska jag göra klart det. Grusningen är mockad och sladdad.

Hörde att det ska bli storm imon så får se hur jag gör med hästarna.

Av Frida ... - 26 oktober 2013 19:48

Idag har vi lagt in värmeslingorna i golvet på maskinhallen, äntligen.

Nova longerades med inspänning och gick jättebra, hon börjar bli stadig. Showie reds på ridbanan, han ville vara med och lät mig verkligen hjälpa honom trots trötta muskler (på mig) så gick det bra.

Har börjat plocka undan i min lägenhet och imon tar jag resten. Är jättetrött, de kan ju bero på att jag knappt kunnat sova den senaste veckan. och igår pratade jag å Linda ändå till halv fyra på natten. Är glad att du alltid finns därför mig.

Snygg ridklädsel? ;)

Av Frida ... - 25 oktober 2013 16:33

Varit på sjukhuset mer än halva dan med grannen. Passade på att ta Jasmin till marknaden i Kungälv, vi hittade en leksak (hund såklart). Lekte med den under alla timmar och snart är vi hemma.

Av Frida ... - 24 oktober 2013 22:16

Jasmine är frisk och kunde gå till skolan så blev att skjutsa henne. Hämtade grannen på sjukhuset.

Äntligen blev det en snabbstädning av bilen, det behövdes verkligen och Jeffe fick badas. Showie fick massage och BoT på sig.

Tiden har bara runnit iväg idag! Åkte även till Frölunda för att träffa en ny vän, det blev lite konstigt och tillslut slog jag på hela försvarsmekanismen, å lika fort undrade jag vad jag höll på med. Jag är väldigt feg å rädd när jag möter nya människor, när jag inte vet vem det är bakom fasaden. Vill bara gömma mig och aldrig bli hittad.

Av Frida ... - 24 oktober 2013 22:16

Jasmine är frisk och kunde gå till skolan så blev att skjutsa henne. Hämtade grannen på sjukhuset.

Äntligen blev det en snabbstädning av bilen, det behövdes verkligen och Jeffe fick badas. Showie fick massage och BoT på sig.

Tiden har bara runnit iväg idag! Åkte även till Frölunda för att träffa en ny vän, det blev lite konstigt och tillslut slog jag på hela försvarsmekanismen, å lika fort undrade jag vad jag höll på med. Jag är väldigt feg å rädd när jag möter nya människor, när jag inte vet vem det är bakom fasaden. Vill bara gömma mig och aldrig bli hittad.

Ovido - Quiz & Flashcards