Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida ... - 4 oktober 2012 19:38

Känns inte jättekul att vara ute i regnet varje dag i flera timmar. Det var iallafall uppehåll när jag promenerade med Nova. Tänkte hon skulle få lite mer tid med bettet och få se nya saker. Började med att vi träffade på den stora blåa västtrafik bussen, men den var inte farlig så vi promenerade vidare. Kom till några cementrör vid sidan av vägen blev att hälsa på dem. Hon är riktigt nyfiken. Längre fram luktade de tjurar som hon undrade vad det var för doft. Inga djur ute,hon fick hälsa på stålgrindarna som verkligen luktade ko. Gick vidare och vände sen. Tänkte att hon fick kolla på ensilagebalarna, men det fanns något mycket farligare, jo en vattenpöl som man vart tvungen att gå över för att komma till ensilagebalarna. Några sekunder senare plaskade hon i pölarna och vi gick hem. Tycker att hon är lugnare med det nya bettet som jag köpte till henne. Det bådar gott.

Showman ska vi nog inte kommentera idag.

Jag är glad för att jag har Jeffe att gosa med när jag är ledsen eller bara vill mysa. Nova var riktigt mysig idag oxå. <3

Hållt på att planera och plugga på. Grannen precis blivit färdig med dikningen utanför en av hagarna ikväll. Bli å lägga rör och grusa sen. Hoppas det blir färdigt till helgen. Tror inte det men man kan ju alltid hoppas.

Har äntligen fått tummen ur och tagit fram tyg å sytt nya svanspåsar.

Av Frida ... - 1 oktober 2012 16:00

Har det senaste tränat Nova ifrån marken, för att bygga upp en bättre relation och träna på hennes problem. Så hon har blivit invirad i en pressening och släpat den. Hon fick gå över den och stå kvar medans jag gick till hennes sida och tog tag i presseningen å skakade den. Duktiga tjejen.

Showman är taggad och är inte alls rolig. Från marken är han sitt lugna jag.

Håller på med livsförändringar. Imorgon ska jag träffa Tina och vi ska iväg på möte. ;-)

Vill tacka mina goda vänner som ställt upp för mig nu när jag haft det jobbigt. Glad att ni finns<3

På tal om vänner, så kom några till gården igår.

Ovido - Quiz & Flashcards