Alla inlägg under februari 2012

Av Frida ... - 28 februari 2012 13:53

Vill inte att det ska såhär, vill bara backa allt. Nu vet jag hur äkta känslor känns och det är verkligen inte roligt att krossa dem. Mitt hjärta skriker varje dag. Vill inte vara en enda stund till utan honom, men det är såhär det får vara. Önskade han kunde visa sina känslor och kontakta mig igen. Men det kommer nog aldrig hända.

Av Frida ... - 22 februari 2012 08:55

Äntligen har jag tagit bild på vattenkaret som jag byggde. Har fungerat jättebra när det varit minus grader ute.

  

Nu har jag gjort slut med min kille igen. Anledningen är att det känns som han inte har känslor för mig och att han hellre vill vara singel. Alla som är i min omgivning, vet att vi har bråkat mycket. Om han inte visar att han verkligen har starka känslor för mig, så är det bättre att det är som det är nu, att vi båda går åt varsit håll.


Nu lämnar vi det sorgliga och blickar framåt.


I söndags följde min familj med mig till stallet. Pappa mockade ur Showmans hage pga att nu har bajset börjat tina så att det går att göra något åt det. Mamma hälsade på hästarna. Tog bilder på Nova. Showman fick massage. Har tänkt igenom och kände att det bästa för honom var just massage. Så han ska behandlas i fyra dagar så får vi se hur det blir. Nova fick  vila idag, myste bara lite i hagen.

   


Igår hängde Linda med till stallet för att första gången se vår nya team medlem. Hon blev som alla andra riktigt förtjust i henne. Showman fick massage och fick sen gå ut i hagen. Han har blivit en helt annan häst nu efter behandlingarna. Tänkte ta den sista idag. Nova fick för första gången tömköras!! Satte på körselen och tränset och vi sen bar det ner till manegen. Linda gick runt med henne och tyckte hon var så lugn och uppfostrad för att vara så ung. Sen satte jag på tömkörningstömmarna och Linda fick gå brevid henne som stöd. Efter ett litet tag kunde man hålla ett jämt tryck i tyglarna och svänga henne åt båda hållen. Stanna henne osv. Hon fattade inte riktigt varför det tog emot i munnen, men accepterade det. Hon lärde sog otroligt snabbt.

 

 

   

Av Frida ... - 17 februari 2012 14:52

Hunden slöar som vanligt, haha han kan ju inte brås på mig  . Idag har jag intaget i Lenas stall, så ska till kusarna på kvällen. Är nog för mörkt för att ta bilder på dem och baljan. Nu till helgen är det Peter träningar i manegen, så kommer vara där kvälls tid för att slippa vara inne med träningarna. Nova och Showman fick vila igår pga att min lillebrorsa ville hälsa på dem, främst Nova   min lilla pussgris. Han vill inte vara i stallet så länge drf blev det som de blev.


Nu lyssnar jag på musik och har precis skissat en dröm showjacket. Som jag tänkte göra inom detta året. Haha man kan ju hoppas iallafall. Ska försöka bli tillräckligt skillad för att klara av något så avancerat. Hade varit kul att ha på Sm. Kollade på olika tyger och hittade några som jag vill ha  .


Fick ett sms att mitt paket hade kommit....äntligen. Så ska hämta upp och kika på sakerna när jag är i stallet. Nova kommer drunkna i tävlingstäcket, haha. Hoppas hon växer fort.

Av Frida ... - 16 februari 2012 08:41

Som vi trodde så var min riktigt risig. Satt fast i bäckenet och mellan skulderbladen på flera ställen. Direkt efter behandlingen kändes det bättre och jag å Jeffisen gick på promenad i Kungälv i 40 minuter.


Nova tyckte inte det var lika kul med skrämselgrejerna. Det var ingen fara med saker som var i luften eller ovan. Men en pressening på marken, det var döööö farligt. Ritzy däremot skulle mörda presseningen  . Hon var duktig och gick över presseningen tillslut och gjorde de lugnt. Allt sker på hennes villkor. Hade med mig kameran men den stannade kvar i stallet, tyvärr.


Har inte heller tagit bild på fina karet vi byggde. Men det fungerar mycket bättre än en hink iallafall. Hade varit mest optimalt med en ThermoBar, men det lär man ju inte få.


Har fått tummen ur och gjort 3 svanspåsar. Mer ska göras bland annat ska Nova få en skrikigrosa. Har även köpt tyg till en Showslinky som jag ska ha när jag tävlar med Nova, om vi nu vågar det, haha lilla monstret   kan ju hitta på vad som helst. Tänte starta henne minst 3 tävlingar i WRAS, olika showmanship klasser. Hoppas bara inte dem tävlingarna jag tänkt ut ska bli inställda eller inte ha sådanna klasser. Då får jag starta henne i en högre nivå, usch det vågar jag inte tänka på. Vi vet iallafall att vi inte tänker starta henne förens hon ser någorlunda ut i kroppen och jag för henne bra. Ska träna för Jonna den 26/2 med henne. Får se vad hon säger om henne.



Denna veckan började med att jag tog hand om kusarna och sen åkte till kiropraktorn. Min rygg har tydligen svarat otroligt bra på behandlingen så det räcker med en gång denna veckan och sen en gång nästa vecka. Jag känner hur mycket bättre det blir för varje gång. Promenerade med Jeffe denna gången i snöstorm i 35 minuter.


På alla hjärtans dag fick jag åka till Eductus på möte angående att jag  är arbetslös. Så vi planerade nästa move. Skönt att ha en handledare som faktiskt lyssnar på en.


Innan mötet bakade jag och min lillebrorsa en tårtbotten. Och det kunde sluta i vad som helst, med tanke på att min lillebrorsa inte kom ihåg receptet. Så smarta som vi var googlade vi fram ett vad vi trodde var snarlikt recept och sen ändrade vi om lite så som vi trodde mammas recept var. Sen in i ugnen och aaa kakan såg mysko ut. När mamma kom hem fixade hon resten av tårtan och tydligen så såg kakan okej ut. Min kille kom hem till oss och åt middag. Sen måste jag erkänna en sak, jag är bortskämd. Min kille gav mig i present (han som inte firar sådanna saker och vi skulle inte göra något speciellt) aaa i paketet låg en platt TV . ÖÖÖ vad ska man säga. Tror han köper min kärlek lite, men det i onödan.  Åt sen tårta och den var mer än godkänd. Bakad med kärlek. Killen tog hand om hästarna idag  .


Onsdagen började med att äta frukost...onej de brukar ju inte folk göra. Haha. Sen bar det av till stallet, Novas stall. Mockade och packade mm, sen tog jag in lilla prinsessan   och tänkte att idag ska hon för första gången bli broddad. Det var ju is överallt så känns som det är bättre hon skär upp sig på sina brodd än går omkull. Som vanligt ville inte den sista brodden i, tror jag försökte i 45 minuter med den utan att lyckas. Ringde hovslagaren som tydligen var på Hisingen och kunde därför hjälpa mig.


Jag och Camilla tog våra hästar och gick ut på promenad, Jeffe hängde också med. Det slutade med att hovlagaren ringde när vi var ute   och sa att han var framme. Varpå vi fick skynda oss till stora vägen och jag försökte ge han vägbeskrivning till närmsta ställe vi var på. Allt slutade med att vi möttes upp vid stora vägen (Nova är inte van vid bilar, lastbilar eller andra fordon). Snälla lilla Nova brydde sig inte om bilarna, bussarna eller något utan hon stod snällt med hovslagaren intill vägen och hovslagaren fick i den sista brodden. Kändes som värsta depå stoppet som vi hade i distanstävlingarna  . Haha. Sen gick vi hem. Dagens promenad var över 5 km lång  . Jobbigt var det att pulsa i snön.


Showman fick denna dagen vara lite i manegen och göra frihetsdressyr. Jag får inte rida ännu, men idag ska jag sitta upp.


Denna dagen började med att min kille väckte mig, tidigt (han började jobba vid 5 ). Han saknade tydligen mig och det var därför som han ringde så tidigt. Kan ju inte bli arg på han då.


Nyligen ringde jag arbetsförmedlingen och sjukgymnasten. Ska ringa några samtal till. Kollade min mejl och tydligen så ska biljetterna till Horse Show komma imon eller på måndag. Jag tänkte egentligen bara gå på mässan, men det kostar 130 kr att gå in dit. Linda ska gå med mig på torsdagen. Smart som jag är kollade jag biljetter som folk säljer och hittade 2 stycken för 250 kr totalt. Betalar mindre för show och mässa än vad det kostar att bara gå in på mässan. Så om allt stämmer ska jag på 18.00 showen och mässan på torsdagen.  



Av Frida ... - 7 februari 2012 16:14

Igår fick Nova behandling av ET, det fanns lite kvar men det mesta var borta. Hoppas nästa gång att det inte är något alls. Showman var helt bra så han behövde inte behandlas denna gången.


Idag fick jag papper ifrån AQHA, ska skicka in lite papper till dem tydligen. Så står Nova snart på mig.


Jeffe fick idag springa med på uteritten med Showman. Jag spurtade med Showman och trodde inte Jeffe skulle hinna med, men ack va fel jag hade. Hunden kom i full fart och ledde loppet. Stackars Showman, börjar bli gammal och seg  .


Igår gjorde jag en vattenbalja med isolering osv. Vattnet fryser ju med en gång och enligt andra skulle denna metoden funka. Så jag gav det ett försök och ska se hur det funkar imorgon. Ska även ta bild på mojängen imon.


Jag ska till kiropraktorn på torsdag och hoppas min rygg kommer bli bättre. Nästan alla muskler i ryggen är stela som pennor. Jag har muskelknutar överallt och tror aldrig jag någonsin varit såhär stel någonsin i mitt liv.


Nu när jag är hemma så ska jag sy svanspåsar till hästarna och tänkte försöka mig på att sy en tävlingströja, hittills har det varit min mamma som har fått gjort dem .  


Imorgon ska jag och Camilla göra en liten trailbana till våra unghästar och sätta upp skrämselgrejer. Haha... eller mohaha Nova.


Vad har jag gjort idag då? Mer än ridit ut så har jag tagit hand om allt i stallet, handlat mat, ringt runt en massa och hämtat mattan som ska vara i husvagnen, tränat hunden och väntar nu på att familjen ska komma hem.

Ovido - Quiz & Flashcards