Alla inlägg under juni 2011

Av Frida ... - 27 juni 2011 21:45

Idag åkte jag vill veterinär med Showie, på återbesök. Pappa åkte med för att ta hand om hunden. Han fick inte ens chans att köra släpet  . Showman va snäll, veterinären sa att han bär sig mycket bra trots att han inte har så mkt ryggmuskler. Fic böja han, trava upp, longera, böja och trava upp, klämma på ryggen och han var helt frisk. Nu är de låååång rehab som väntar.

Av Frida ... - 26 juni 2011 21:45

Idag ska Showman byta stall och imorgon ska han till vet. Jo, nu ska vi flytta från Björlanda Gård till Levins stall. Anledningen = westernryttare endast, bra tränare kommer dit, färre hästar, lugnare runt omkring, stora hagar, större manege och en paddock som inte är avstängd pga dåligt underhåll, plus en rundcorall.


Showman fick stå i en liten fålla eftersom vi inte fått klartecken på att han är frisk. Tog inte många minuter att bygga den tack vare stallägaren   .



Av Frida ... - 17 juni 2011 21:35

Ett tag sen vi skrev.


10 Juni åkte vi iväg med Showman till Åsas hästklinik pga att han inte känns helt fräsch och är lite öm i ryggen. Pappa körde transporten denna gången men det gick sådär och slutade med att jag sa "Jag kör hem!!". Showman var snäll som vanligt. Veterinären gjorde böjprov på alla ben och det blev mycket springa för min del   (jag som inte ens får springa). Åsnan var duktig. Longerade han för att kolla mer, sen böjprovade vi igen. Kollade igenom rygg osv. När vi skulle bedöva hans has så tyckte hon det var svårt att spruta in och vi valde att röntga hans haser. Som tur var så fanns det inga fel alls på skelettet. Han har lite inflammation i has och rygg. Ska vila tills 27 juni då det är återbesök.



Idag handlade mamma och jag mat. Sen har jag mestadels bara tränat. Åkte till stallet innan middagen och fixade hos åsnan. Pratade med en trevlig person med. Showman var riktigt nöjd, frustade en massa, på promenaden och lyssnade (till skillnad från igår) på mig. Gav han medicinen, borstade och sen åkte hem. Fick idag syn på att western SM 2011 är inställt, vilket är riktigt tråkigt. Jag skulle inte ställa upp ändå, men hade gärna åkt dit och hejat på många fina ekipage.


Av Frida ... - 2 juni 2011 13:45

Idag var det tävling igen hos High Chaparral Western Riders.

 

Western pleasure B-nivå

Showman var lite bättre i galoppen än i förra tävlingen. Gick bra ändå. 1:a


Western horsmanship B-nivå

Showman kändes inte helt med. Jag gjorde lite missar. 1:a


Western riding B-nivå

Klassen blev instäld!


Reining D-nivå

Innan denna klassen bråkade Showman och en geting. Han var allmänt ofokuserad, hostade rejält en gång i stora volten. Det som var bäst var nog stoppet och ryggningen (för att vara han som gjorde det). 2:a ( slagen av en som red otroligt bra, blev imponerad!!)


Bilder:


     

Ovido - Quiz & Flashcards