Alla inlägg under september 2012

Av Frida ... - 17 september 2012 20:55

Igår fick Nova longeras och lilla gosungen ville galoppera. Dock vänstergalopp i högervarv och så bytte varv men då tyckte hon att det var slut galopperat.

Idag gick vi till paddocken igen och hon fick tänka lite. Min lyhörda häst försökte göra allt så bra som möjligt. Halter tränade och igångsättningarna, avsaktningarna, vändningarna och svängarna gick superbra! Mitt hjärta är fast <3

Av Frida ... - 16 september 2012 07:51

Försöker ta tag i mitt liv och har inte riktigt hunnit med bloggen.

Showman ska inte ridas på ett tag och Nova ska få jobba mer än hon gjort tidigare.

Hästarna blev skodda av Håkan. Dem verkade trivas med honom och gjorde inga protester alls ;-). Har tvättat deras svansar. Vilken skillnad det blev. Haha men det räcker ju att dem gasar på lite i gräshagen och skvätter upp marken så är svansarna förstörda igen.

Igår byggde jag och pappa en dörr till gödselplattan. Ska bara målas och sättas på beslag så slipper jag gå runt i ena förådet.

Trodde Nova hade små kotor, men tydligen vart inte så fallet. Tror det ser så ut eftersom hon är så stor och har långa ben. Hur vet jag detta jo testade Showmans pc benskydd, som är till och med lite för stora för han, på henne. Det kunde varit en storlek mindre men dem sitter kvar där dem ska och skyddar. Storleken, ja den är Large :O. Tycker även färgen passar på henne.

Av Frida ... - 10 september 2012 15:01

Klippte gräsmattan igen men denna gången med denhär

Av Frida ... - 3 september 2012 20:37

Äntligen fick jag tummen ur och åkte iväg för att köpa jord till stallet. För några dagar sen vart jag och mamma iväg och köpte blommorna. Saknas bara en till blomma så är det klart.

Planterade idag och tyckte resultatet blev bättre än vad jag hade trott :). Känns mysigt i stallet.

Igår red jag Showman i paddocken och han vart inte lite lerig efter det. Då ska vi inte tala om utrustningen. Teamet ska även ta beslut om honom, avslöjar om det blir aktuellt och innan någon tävling. Kommer ta över 1 år.

Idag fick Nova hälsa på paddocken, lugn som hon är så vart det inget. Kunde därför jobba lite med henne, blev mest volter och träna skritt trav å halt. Hon va huuuur lyhörd som helst! Hon börjar testa allt mer, men säger man nej så lägger hon av direkt! Älskade häst!! <3

Tack Annelie och Lasse (Qalm) för att jag fick köpa denna underbara häst! <3<3

Ovido - Quiz & Flashcards