Alla inlägg under april 2012

Av Frida ... - 10 april 2012 13:20

I söndags sadlade vi Nova och spände ordentligt, hon brydde sig inte så mycket alls. Pappa gick ut med henne så hon fick röra sig mer med sadeln. Så hon gick 2 varv runt gräsön och sen han vi inte mer. Tog bilder och hon vred sitt huvud bakåt för att se vad det var som satt på hennes rygg. Sen gick vi in och sadlade av och hon såg helnöjd ut.


 

Av Frida ... - 1 april 2012 12:20

Jag har haft något otroligt ont i benet. Varje dag har man försökt att tämja sina gränser lite. Det börjar bli bättre men just nu känns det som att processen med knäet har stannat upp.


Showman och Nova har mestadels fått stå och bara vara hästar. Min pappa tar fortfarande hand om dem även om de inte är så bra som jag hade velat. Inte lätt att ha icke hästintresserade föräldrar  . Min mamma vill att jag ska tävla redan i Maj. Får se vad jag själv känner att jag klarar av. Har ridit barbacka på Showman några fåtal gånger och igår sadlade vi upp han och jag fick rida mer målmedvetet. Showman skötte sig ovanligt bra, ibland fick man säga till han att han skulle ta de lite lugnare, reaktionen blev "oj,förlåt mamma"  . Red i manegen och han lyssnade så bra att vi red ut en sväng i galopp. Visst det gör skitont när jag rider, men vad gör man inte för djuren. Dessutom får jag lite av en frihetskänsla av att sitta på hästen, han blir mina ben och jag kan ta mig fram snabbt i all möjlig terräng. Nova blir bara vackrare för var dag som går. Hon håller nu på att bli lite mer chokladbrun med ljusa palomino stänk.



Idag ska Linda   hämta upp mig, för att jag ska kolla hur en akademisk sadel ligger på Kelder. Hoppas den passar. Sen tänkte jag ge henne hennes födelsedagspresent.


I fredags ringde ett ställe som jag sökt jobb hos, och blivit intervjuad av. Dem ville att jag skulle börja jobba  , men fick säga att mitt ben är opererat, men dem verkade inte vilja backa. Så skulle höra av mig om en vecka och se om jag kan jobba då. Hoppas jag får jobbet. Det är nära mitt hus och ligger påväg mot stallet. Sen är det lagom med timmar att jobba osv.

Ovido - Quiz & Flashcards