Alla inlägg under april 2013

Av Frida ... - 20 april 2013 20:56

   Dagen fortsatte att gå i dåligt spår....fick svar att jag kommer att opereras i maj. Så efter att jag nu börjar sätta igång honom så får han gå på vila och jag får börja om med allt igen. :(


Sen undrar jag varför man blockerar människor....betyder inte det att man ändå innerst inne bryr sig. Hahah människor alltså! Ja jag stör mig på mycket. Sen har något, som är heligt för mig, sprungit iväg....nämligen min guldkedja jag fick i konfirmations present. Letar helt förbrilt efter den men har inte ännu hittat den. :´(


Åkte å hämtade min skrutt bil och åkte å hälsa på familjen Lindström, som precis har köpt en ny "gård". Dem ska bygga två nya hus och ändra om det befintliga, sen ska dem göra om i ladan och bygga ridbana å manege. Kommer bli jättefint när det är klart.


Fick jobbat lite i trädgården idag med familjen, staketet blev jag klar med, så nu ska dem gå på grusningen tills de andra torkar upp lite. Blev grillning och bjuda grannen på vatten och kaffe. Aaa...dem behövde vatten då deras brunn är torrlagt (!!). Anledningen är tydligen den nybyggda tågtunneln. Så tills de får rätsida på det hela så får dem vatten av oss. 


Red Showman nu på kvällen ganska tufft och han tyckte det var riktigt jobbigt, men ack så nöjd efteråt. Nova stod bara å mumsa på sitt hö <3.


Imon väntar nya äventyr.....och jag hoppas att inget mer "dåligt" händer.


Av Frida ... - 20 april 2013 08:09

Det var inte mycket man fick sova inatt, men tack Linda för att du alltid finns där <3 å hjälper mig när jag faller!

Ibland eller snarare ofta så förstår jag mig inte på människor å hur dem beter sig. Människor som verkligen känner mig tycker att jag är otroligt snäll, såpass att de kan skada mig själv. Jag ljuger inte och jag sätter mig verkligen in i andras kultur å religioner för att förstå. Jag är mycket förlåtande som människa, även om någon inte ens är värd de. Igår fick jag nog....inte ens jag kunde förlåta de som hände! Tids nog så kanske, men just nu....nej. Å den människa som vet vad jag syftar på kommer att behöva kämpa för att få mitt förtroende ingen...om de ens går att fixa. Nu får jag lämna de å hoppas att personen gör det rätta i sitt liv.

Å återigen TACK Linda!! <3

Av Frida ... - 20 april 2013 01:12

Hann inte med allt jag ville idag, så får bli full fart imon ;)

De som jag hann med var att köpa stolpar, umgås med mamma(vi bråka inte), köpa foder och kolla i blombutik (blev lite å köpa), handla mat ( det tar en evighet med mamma). Showman fick massage nu på kvällen. Frågan är vad man ska hitta på imon med honom.

De jag vet att familjen ska göra är å stolpa hage å klippa häcken, för att på em åka till vänner. :)

Av Frida ... - 18 april 2013 20:49

Åkte äntligen till frisören å fixa håret. Så nu har jag blivit av med utväxten. Fick sen reda på att min bil är lagad och troligtvis hämtar vi den på lördag. Tänkte även hälsa på vänner när familjen ändå är på hisingen.

Nu ska vi lämna in pappas gamla firma bil, då den inte riktigt vill starta när de e fuktigt ute, de vart nära på att jag skulle få bogsera den. Lyckligtvis så starta den tillslut och pappa kunde fortsätta att jobba.

Har städat hela föräldrarnas lägenhet.... hm... tror faktiskt inte de va
jag som smutsa ner när vi bodde ihop. De va nog snarare mycket renare när jag bodde ihop med dem. Tog ett tag men dem blev glada.

Hästarna tyckte de va skönt att få komma in ifrån regnet. Blev ingen ridning idag utan tar nya tag imon.

Av Frida ... - 18 april 2013 00:52

Morgonen började kasst, så gav upp hela id'en att försöka göra något vettigt idag.

Fick iordning på rabatten som är utanför stallet och fått njuta av solen med hunden. Har verkligen haft tid å tänka igenom saker.

Red Showie på kvällen, blev lite styrke träning som gick okej.

Imon blir de å fixa mitt hår och kanske mocka ur gräshagen.

Av Frida ... - 18 april 2013 00:44

Red Showie på morgonen, blev bara en mys tur. Fixade nya byxor och gav pappa papprena som han hade glömt hemma.

Å på kvällen fick jag se på när Tina red Kitan å även Ulrika på hingstson. Stor hingst, men snäll. Å aa han var högre än mig aa. Synd att de börja regna.

Av Frida ... - 11 april 2013 17:14

Showie reds på ridbanan och gick bra. Jag försökte rida så bra jag kunde men de e svårt med de nya stela bootsen, dem börjar mjukna nu i skaften iallafall.

Idag var jag hos sjukgymnasten i 1h och fick nya övningar. Knäet börjar bli starkare och jag fick känna av hur mycket jag saknar å träna. Så de blev zumba i 30min och 1h rask promenad med hunden å brorsan. whiee! ska snart ut å fixa i stallet och sen skritta ut med Showie i regnet.

Av Frida ... - 9 april 2013 20:04

Red ganska hårt igår med Showie och idag skoddes han så blev promenad idag. Mamma, Jeffe å Nova hängde på. Träffade husbil å skåpbil. Allt gick jättebra.

För en gång skull har jag och mamma inte bråkat. <3 Hjälpte henne å hitta kläder inför morgondagens föreläsning.

Sen blev jag väldigt rörd pga att det finns fortfarande underbara å osjälviska människor på jorden. <3

Ovido - Quiz & Flashcards