Alla inlägg under april 2014

Av Frida ... - 28 april 2014 20:49

Direkt efter tävlingen så är det dags att putsa upp och tvätta allt. Dvs träns, sadlar, bett, transporten, täcken, skydd, borstar, ja allt. Har packat det mesta av mina kläder och lite hästgrejer, snart så händer det.

Av Frida ... - 28 april 2014 20:44

Första allsvenska deltävlingen avklarad.

Showman ville in på banan och visa upp sig, så det gick ju nästan bra när vi fick vänta till em att rida. Varmt var det också, tur att jag hade Linda som tog hand om Showie och lugnade ner honom. Såfort jag kom nära så blev han taggad och trodde vi skulle in. Efter första klassen var han sitt lugna jag igen.

Det bästa med tävlingen var att Showie drack vatten flera gånger, vilket han inte brukar. Kiss Lastade honom två gånger och båda gångerna passade han på att kissa.

Trots dåliga ritter ifrån mig så vann laget överlägset.

Av Frida ... - 25 april 2014 17:44

Dags att stängsla ny hage, blev till och beställa mer stol. Köpte tråd å isolatorer. Passade även på att beställa ny spånpellets till hösten.

Blev lite western riding, vilket humör ponnyn hade...usch. Vi skulle göra slalom å när högra skänkel kom på så flög han till andra sidan ridbanan. Knack, knack och sen testade vi igen. Var gör han?.... jo en perfekt ritt! :O Verkligen allt satt så blev å skritta ut en stund.

Nova har fått massage två gånger idag. Hoppas hon vill äta upp lucern pelletsen idag. Hon behöver det ju verkligen.

Av Frida ... - 24 april 2014 20:47

Red Showman och han var lite väl glad att få göra western riding, men vilken ritt vi fick till. Han var riktigt med mig och formade sig så bra.

Har klippt av nästan allt på ena sommarhagen. Så nu tar jag ledigt för dagen....förrutom att Nova ska masseras och tvätten hängas.

Av Frida ... - 24 april 2014 15:32

Jobbade igår och direkt när jag kom hem blev det klippning av åker. Nova fick sin massage på kvällen och nu i morse.

Klarade inte längre att gå med skev ond rygg så blev ett besök hos kiropraktorn. Det visade sig att det mesta i ryggen och nacken låg fel. Ojdå.

Körde mamma till tandläkaren och efteråt handlade vi tens plattor till min apparat, nya höpåsar, hovlack, saxar och lite mat. Blev en ny skjorta till helgens lagtävling.

Har betalat pappas räkningar och hans företags. Flyttat runt pengar på olika konton och har även deklarerat mitt företag och mitt privata. Skrev ut papprena till min utbildning (tänkte att det följer med på äventyret nästa månad).

Stallet är rengjort och snart dags för lite western riding på Showman. Efter det klippa ner det sista på ena sommarhagen.

Av Frida ... - 23 april 2014 10:13

Nova fick sin massage och strechning innan jag släppte ut dem. Efteråt strechade hon lite mera på egen hand...tror det var lite skönt.

Stallet är mockat och iordninggjort. Ska köpa foder till Nova påvägen hem från jobbet.

Igår på kvällen kom Madde förbi en stund och visade pappa vart han skulle lägga klubban eller trycka till för att bogen skulle lossna/komma på plats. Det blev bättre men inte helt bra. Nova var så snäll och det var verkligen snällt av Madde att titta förbi.

Mys

Av Frida ... - 22 april 2014 20:14

Efter en händelserik dag myser jag med Jeffe. Ryggen har inte alls velat vara med, skam den som ger sig.

Började dagen hos frisören och påväg hem stannade jag till vid biblioteket för att låna om en bok för <3. Körde mamma till ICA Maxi i Kungälv eftersom hennes bil är på lagning. Skickade även in träckprov på hästarna.

Red Showman på ridbanan och han var lite stel, men blev snabbt mjuk. Fick riktigt fin höger galopp.

Nova fick massage eftersom hennes högra bog var lite stel. Pratade med hästtandläkaren angående hennes framtand som ser lite skum ut, men det var inget, bara ny tand som kommer. Testade att padda upp hennes sadel på ett nytt sätt och jag tycker den satt mycket bättre.

Pratade med Linda lite med och hon kommer på lördag kväll å gör oss sällskap på tävlingen.

Började klippa ut nya svanspåsar och har kikat lite på vad som ska packas till det hemliga äventyret.

Av Frida ... - 21 april 2014 19:04

Red ut med båda hästarna, som vanligt red jag Showie och Nova på släp. Ibörjan var hon lite pigg men lugnade snabbt ner sig efter två tillsägelser, sen en massa beröm. Showie var duktig som alltid och framförallt nöjd.

Blev lite galopp också och det gick jättebra. Red förbi (i skritt) grannens ridbana och hon red en häst. Kommentaren om mina hästar från henne, vad snälla dem är, svaret blev aa speciellt i galoppen.

Hästarna blir till vad man gör dem.

Ovido - Quiz & Flashcards