Alla inlägg under januari 2014

Av Frida ... - 31 januari 2014 12:32

På vad som kommer upp.


Snart bio med hjärtat....så vi har längtat

Av Frida ... - 31 januari 2014 09:25

Håller nog en stund till på hemligheten. ;)

Hästarna är ute och stallet iordninggjort. Har ätit frukost och pratat med Linda om kommande äventyr. Ska snart in till stan och möta upp henne, sen lite fönstershopping och andra saker innan bion. Idag ska vi ta fram barnet i oss och se på Frost.

Längtar något enormt efter killen och dennahelgen blir det knappt att vi träffas.

Pappa har börjat bryta upp nästa lager golv i köket.

Love min "nya" sadel.

Av Frida ... - 27 januari 2014 20:24

Har nu fått upp all förberedande el dragning, reglar och nytt gipstak. Vi tog i helgen upp plastmattan på golvet.

Showman gick jättebra på träningen förra tisdagen, ibland undrar man vad dendär ponnyn håller på med. Ena dagen vill han inte å nästa gör mer än vad man ber om. Han har haft det lugnt innan träningen. Blev westernriding mönster med 8 byten. Han gick perfekta bågar och tyckte det var jättekul tillslut höll jag på att skratta ihjäl mig, inte det lättaste att rida ordentligt då.

Har testat Showies gamla sadel på Nova och den passar, något förmycket svängd i bommen. Köpte även en Billy cook reiningsadel som jag tror kan passa när hon musklat sig lite.

Av Frida ... - 21 januari 2014 16:21

Kört bil nästan hela dagen. Hämtade paketet med stort P, snart så kommer jag sätta igång med utbildningen. Har lämnat sadeln som inte passade. Mys med hundarna när mamma var iväg och handlade.

Pappa håller på med elen i köket och ska även fortsätta imon.

Jag har lastat in utrustningen in i bilen och släpet är påkopplat och iordning för häst. Ikväll åker jag och Showie iväg och tränar hos Lena för Stiwing. Är helt inställd på att ta Nova, varför vet jag inte eftersom jag ska rida Showie. Tror det var dendär drömmen inatt som gjorde att det blev lite fel i huvudet.

Av Frida ... - 20 januari 2014 20:26

Taket reglat och en viss del av elen gjord, imon ska pappa och brorsan jobba vidare med elen så vi kan gipsa taket till helgen. Killen slocknade gott på soffan efter allt jobb, kanske lite jobbigt å promenera med Jeffe eller Nova i 3 h och sen stå på stege och regla tak hela em och kväll.

Ja ni läste rätt, han gick med Nova. Jag red Showie och hade Nova på släp och han hade Jeffe. Men halvvägs mötte vi en riktigt agressiv hund (fluffig liten kopplad sak) och Jeffe låste sig, så i all hast så bytte vi så jag tog Jeffe å då blev han med "häst". Såklart lyssnade Jeffe lika fort som jag fick kopplet i handen och han gick vidare utan blickar på andra hunden.

Efter en stund tänkte jag att vi skulle byta tillbaka men han tyckte Jeffe skulle få springa lite. Galopp vart det med Showie å Jeffe å vilken lycklig hund. Tidigare tog jag även Nova på en liten galopp brevid, denna gången valde hon att rulla över i galopp istället för att länga steget ytterligare i traven. Duktiga häst! Efter hund galoppen frågade jag igen om jag skulle ta tillbaka Nova, men neee....hon var lättare att gå med än Jeffe. Så fick inte tillbaka min "häst" (som beter sig som en hund). När jag galopperade iväg med Jeffe och Showie lunkade Nova på som om inget hände, mulen ner i marken och slicka snö....ne hon är inte en normal 4 årig häst.

Jag har alltid sagt att det är bättre/enklare å ta Nova (4år) än Showie (15år) och att hon är så snäll...visst hon är häst men denna hästen ser till att ingen människa blir skadad. Som när hon har överskotts energi och man leder henne...gör pappa det så märker han inte ens det....så sparkar/skuttar bakut. När man ger henne äpplen eller annat godis i handen så tar hon med läpparna försiktigt upp det. Så hellre att min 6 åriga granntjej går in till Nova å matar å borstar henne...visst ser det kul ut då Nova är extremt hög för rasen. Fick dessutom höra en rolig sak när jag hämtade granntjejen ifrån skolan i fredags. Det är så att hon ska få börja rida eller köra häst när hon har fyllt 7 (mars). Tydligen så är Nova i "rätt storlek" och "perfekt" för henne. Bara det att Nova knappt är inriden, nu har vi ju inte ens någon sadel till henne heller.

Imorse följde hon med ut å lämnade hästarna i hagen innan skolan. Nova hade sänkt sitt huvud så hon kunde gå å klappa henne i ansiktet med sina stora tumvantar undertiden vi gick. Tror Annelie Mellqvist gav mig en hund å ingen häst.

Jeffe lärde sig att klättra på stegar och Nova att dricka ur en petflaska. Lättlärda!

Av Frida ... - 18 januari 2014 14:21

Det var lite kallt att rida igår. Tog Nova på släp och red Showman, något pigga hästar.Men allt gick jättebra om man nu inte räknar med mig som var en isskulptur.

Sadeln passade inte, men har hittat två som kan passa, gäller bara att få hit dem.

Håller på med köket nu.

Å hjärtat kommer ikväll. Saknar honom något sjukt.

Av Frida ... - 17 januari 2014 09:01

Är anmäld till en utbildning och kommer få alla sakerna om någon vecka. Helt underbart!!

Har bestämt att jag kommer träna för tränare 2 gånger i månaden istället för 1. Jag hoppas att jag får låna Nova från Showie så att vi kan åka med henne med.

Ska testa en sadel på Nova, men tror att den är förliten. Våran andra sadel som vi köpte till henne, men som Showie kan ha, har hon växt ur. Så nu är vi i sadeldjungeln igen.

Jag håller på med, för första gången, en show väst. Har iförsig precis börjat, men ändå.

Av Frida ... - 15 januari 2014 08:40

Det händer mycket på gården, köket är nerrivet och kört till tippen. Vi drog även ner ytterväggen ända ner till timret. Pappa, Viktor och killen jobbade på i en otrolig fart.

Hästarna har stått pga att jag har låsningar i hela kroppen och jag tänker inte sätta mig upp på dem å göra dem snea också.

nu in till kiropraktorn så att jag kan börja rida knasbollarna.

Ovido - Quiz & Flashcards