Alla inlägg under februari 2014

Av Frida ... - 28 februari 2014 13:57

Nästa år hoppas jag blir lika bra som detta, underbart att få umgås med nära vänner och kolla på hästar. Dubbel lycka!

På eurohorse mässan blev det inte så mycket, hästgodis i deras favorit smak, hallon, chicago skruvar i reserv och ett nytt tävlingsträns. Stod och velade länge med mamma och Linda om vilket träns, det fanns två som verkligen stod ut. Båda var Cattleman träns i samma prisklass. Men på något vis så växte det andra mer å mer i mina ögon dessto mer jag kollade på det. Är jättenöjd med mitt beslut. Sen går det ju å använda till båda hästarna eftersom det är båda sadlarnas färg och mönster i tränset. ;)

Så nu vart man lite fattigare. Haha

Av Frida ... - 26 februari 2014 11:10

Äntligen så är det Horse Show, imon åker jag, mamma och Linda, Tina in. Behövs ju en del till stallet och även i utrustnings väg så hoppas det finns roliga saker.

Ska idag väg och skaffa nytt pass men innan dess ska Nova få en behandling. Min kropp värker och igår var det riktigt illa, fick göra några måsten och vart sen sängliggande...usch. kan inte ryggen lägga av. Vill ju ut å träna.

Av Frida ... - 21 februari 2014 19:46

Novas riktiga namn och visst är hon just min kron juvel. Longering med sadel i alla gångarter, inspänd sida för sida med bettet, så jag fick se om hon följer trycket. Sen hoppade jag upp en stund och skrittade, valde att inte trava eftersom hon tyckte att det var det som vi skulle göra hela tiden. Så då fick hon skritta och lugna ner sig hela passet. Många volter blev det också. Hon lyssnade verkligen bra och mycket av det vingliga är borta. Gillar att hon är så lugn och går att parkera överallt.

Blev ingen ridning med Showman, min kropp la av så har fått vila min rygg och det gick nästan bra, klarade inte att sitta still så bakade muffins. Haha

Av Frida ... - 19 februari 2014 15:32

Idag fick jag hämtat alla biljetter till torsdag kväll på horse show. Mamma och jag passade även på att beställa nytt fönster till mitt kök och jag fick lånat om böckerna till <3.

Det gick jättebra på träningen för Stiwing med Showman och vi kom lite underfund med vad exakt det är han gör som får honom att tappa bakbenen. Så nu är det hem och träna.

Nova tränade jag i regnet innan jag åkte iväg igår och hon fick longeras med sadel och sen spänna in tygeln åt sidan ett håll i taget. Ville se om hon gav efter bettet och visst det gjorde hon med en gång, så vi har kommit längre än vad jag trodde. Hon gjorde små volter och trots pågasning ifrån mig så lunkade hon på i volten utan motstånd för bettet. Duktiga tjej.

Tänkte massera hela Nova när jag har tagit in dem och funderar på att tvätta deras svansar och fläta upp dem på nytt. Först måste jag få vila min rygg en stund.

Av Frida ... - 18 februari 2014 14:57

Jag och mamma passade på att åka iväg och köpa fläkt och kylskåp till köket. Så nu har vi alla vitvaror hemma. Köpte en provburk med färg och fick även låna ett prov på en golvmatta.

Hästarna vill in nu, så likabra att ta in dem. Tänkte träna Nova trots regnet och ikväll åker jag iväg med Showman på träning.

Av Frida ... - 17 februari 2014 14:58

Hästarna verkligen njuter i hagen och jag med. Har varit ute en stund och flyttat grus. Familjen lägger värmegolvet i köket och det går i full fart.

Ska snart göra mig iordning för att åka iväg till Borås. Styrelsemöte med dem mest underbara, är jättekul med så positiva och drivna människor. Smittar ju minst sagt av sig.

Ska test longera Nova idag och se om skuldran vill stanna på rätt plats....hoppas, hoppas!

Av Frida ... - 16 februari 2014 19:54

Passar på att skriva nu när Nova står i boxen med träns å bett. Hon har blivit lugnare när man tränsar och har bettet i munnen, så känns som att det har varit rätt beslut och låta henne ha bett på sig i boxen och inte göra något mer än att bara vara.

Jeffe blev precis badad av <3 undertiden som jag kollade på ponnyakuten.

Killen hjälpte även till i stallet (lycklig tjej). Nova fick lite massage och dem fick torra värma täcken på sig. Har ju ösregnat hela dagen, sådanna här dagar som man undrar varför man inte har byggt ett vindskjul i hagen.

Hör att en port står och slår, så blir att kolla till den innan jag går in.

Av Frida ... - 14 februari 2014 20:03

Dagen började minst sagt inte kul, pappa ringde kort efter att han åkt till jobb och sa att jag var tvungen att komma. Punktering på motorvägen på ett däck, fick det trots om å men bytt. Hem och kunde inte somna om på grund utav smärta. Har varit mestadels sängliggande den senaste veckan och idag fick jag beskedet att jag är sjukskriven. Nästa vecka får jag försöka ta tag i rehabiliteringen om nu ryggen kan tycka detsamma.

Idag är Nova rak igen!!! Glädje till max. Mamma kollade också och jag sa inget om vad jag tyckte ( hon såg det senast innan jag började behandla det för några dagar sen). Å hon sa att det inte är någon skillnad på höger och vänster. Pappa var imponerad.

Har börjat med övningarna i min utbildning och det är jättekul.

Ikväll blir det att vila upp ryggen....har gjort för mycket ikväll så nu värker det något så kolossalt.

Ovido - Quiz & Flashcards