Alla inlägg under juli 2011

Av Frida ... - 24 juli 2011 07:38

Hade en inte alls rolig dröm inatt och vaknade ur den kl 6 imorse. Varför ska det vara så svårt? Jag vet att det är likabra att det blir så som det är nu, det går inte på något annat sätt. Usch. Trodde jag glömt  . Känns som denna drömmen var tvungen och skaka om mig och visa att jag kommer aldrig glömma det.


Av Frida ... - 23 juli 2011 20:15

Sm blev inställt på Bökeberg som skulle gått nu i juli.


Nu är kunde jag se att Sm blir av iår. 21- 23 oktober på Axevalla Travbana, http://www.westernsverige.com/ . Jag tycker det är riktigt kul att det blir av iår. Showman kommer inte ha en chans men vi behöver rutinen. Jag vet ännu inte hur man kommer kunna kvala, om det är tidigare resultat iår eller om det är på plats (känns som man inte hinner det och finalen på bara 3 dagar  ).

Av Frida ... - 23 juli 2011 18:45

Trodde jag skulle kunna rida i paddocken men där var det fullt med jobbiga bitska insekter så det blev manegen igen . Idag var det riktigt varmt, trodde inte jag skulle klara mig igenom ridpasset. Det rann om mig  . Showman blev lite svettig han med. Min mamma valde att åka med så hon "råkade" få med sig kameran  , hahah eller så tvingade jag henne. Hon satt vid den stora manege porten och där fläktade det gött.


Jag valde att ta det lugnt med åsnan, så imon hoppas jag att han kan vara snäll mot mig och sammarbeta lite. Han lyssnade sådär, men han var inte fördj*vling som han varit den senaste tiden mot mig. Vänsterbogen och högerrumpan börjar bli lite bättre. Han börjar också bli starkare i vänsterbakben.


Bild:

 

Av Frida ... - 22 juli 2011 15:15

Byggde ju ett hopphinder(agility) så vi kan träna hemma och nu håller jag på med däckhindret.


Idag hoppade Jeffe och det känns som han bara gillar det mer och mer. Försöker bygga så mycket av hindrena som möjligt och kanske så ska vi iväg på kurs till hösten.


Bilder:

   

Av Frida ... - 21 juli 2011 11:53

Jag tyckte det var dax att lägga in bilder till vissa av inläggen. Något vi inte gjort pga att vi inte riktigt har hunnit.


Ska sen till Maxi för att köpa grillad kyckling. Just nu går jag på en diet, det funkar bra och jag har inte riktigt samma sötsug som innan.


Lägger in bilder på älskade Jeffe teamets maskot

       


//Frida

Av Frida ... - 20 juli 2011 22:15

Testade lite western idag, igår tömmkördes han.


Min mamma bestämde sig för att hänga med så hon fick videofilma lite, tror detta är 5 gången jag rider han nu efter sin skada. Han har blivit bättre sen första gången men idag gick allt inte bra. Det började med att hunden pep en massa som gjorde mig lite grinig. På detta började mamma anmärka en massa och hon ville hem. Sen tryckte Showman ut den fördj*vliga vänsterbogen.

Av Frida ... - 18 juli 2011 21:00

Linda, jag tar mig friheten att skriva detta, eftersom det tar sån tid om du skulle göra det  .


Åkte till Åby kliniken idag för att kolla vad som är fel på Kelder. Resultatet blev visa inget vid böjprov, vid longering var han stel. Bedövade knä på höger bak, han blev bättre på longeringen, men sämre på andra bak. Så behandlad i båda bak knäna och ska in om 4 veckor igen.

Av Frida ... - 15 juli 2011 20:45

Idag bestämde sig Linda för att åka med och videofilma mig när jag red. Detta är 3 ridpasset efter skadan (tror jag).


Ovido - Quiz & Flashcards