Alla inlägg under oktober 2011

Av Frida ... - 25 oktober 2011 13:14

Såg nu att uppfödaren hade mejlat mig. Hon hade fått provsvaren ifrån USA och....... Nova är helt fri ifrån HERDA!!  


Sen skrämde uppfödaren oss häromdan. Hon ringde mitt i veckan och mamma blev livrädd att det hade hänt något, men i själva verket hade uppfödaren blivit så glad och ville säga fort att vårtorna är nästan helt borta. Med andra ord kan vi ta hem trollet snart.


Ne nu ska jag gö iordning mig och hämta lillebrorsan, för att sen åka till jobbet (kväll idag).

Av Frida ... - 22 oktober 2011 08:22

Det har varit skönt att äntligen jobba igen. Har varit på ett företag hela denna veckan (vissa stackare fick jobba idag just nu med) och därför vaknar man klockan 5 idag med  . Tror min hjärna har ställt in sig på den tiden. Det är högt tempo på jobbet och mycket trevligt folk. Håller imellanåt på att skratta ihjäl mig och det tävlas en massa. Cheferna är lätta att ha att göra med och dem kan hoppa in och hjälpa till.


Pratade med Felicia igår och hon hade tydligen fått syn på sin stora idol. Hahah. Vvar bara tvungen Felicia  .


I torsdags svängde jag in till killen och han frågade om han kan få rida Showman igen på måndag   tror han gillar Showie. För övrigt om ni undrar varför Showman är tjock så är det han som mutat hästen med en massa godis  .


Får be han ta några bilder på oss på måndag.


Mitt knä verkar inte bli bättre, vi ska försöka med sjukgymnastik 1 månad till och om inte det funkar så ska vi prata med en ortoped igen. Tur att jag har knäskyddet med stålskenor så jag kan jobba och röra mig igen.





Av Frida ... - 12 oktober 2011 09:36

Var ett tag sen jag skrev. Det har hänt mycket den sista tiden. Jag går hos sjukgymnast 2 gånger i veckan men det kommer hela tiden bakslag, så vi har inte kommit någon vart sen jag var där första gången. Allt kan ju inte gå som man vill.


Showman var iväg på tävling den 25/9, Distriktmästerskapet. Han skötte sig fin fint, han ville inte riktigt lyssna alltid, men det är ju en ponny/ åsna. Jag hade tänkt till lite mer hur jag skulle göra inför varje gren, så jag inte bara red fram allt med en gång innan första start utan delade upp det. I ridingen blev han 1:a!!! Han lyssnade inte hela tiden men överlag blev det bra. I horsemanshipen blev vi 2:a han ville inte riktigt som jag ville i mönstret, sen behöver jag verkligen träna på min sits. I pleasuren blev vi 3:a, jag vet inte vad det är med pleasure och Showman, han skall alltid behöva kissa under denna klassen. Dock kissar han inte när man rider utan håller sig. När han väl kommer till transporten och är i lastad och alla dörrar är stängda, då kan han kissa. I reiningen blev vi 2:a, tyckte Showman var fin i denna klassen, han var lite trött men det mesta berodde på missar av en trött ryttare (mig). Nu tränar vi på och är anmälda till West Star Göteborgs KM. Hoppas den tävlingen blir av.


Min nya häst Qalms Crown Jewel (Nova) står fortfarande hos uppfödaren (Qalm). Ska bli kul att ta hem henne och börja bekanta sig. Bjuder en bild på min nya stjärna.


    



Ovido - Quiz & Flashcards