Alla inlägg under september 2013

Av Frida ... - 21 september 2013 22:20

Dagarna går fort och nu blir de ju även mörkt tidigt. Försöker få ordning på stall å hästar. Idag fick dem sina svansar tvättade och Showmans är flätad. Novas svans måste klippas innan jag flätar upp den.

Lilla Doris, som valpen kallas är hemma. Jag har hand om henne på vardagarna, vilket tar mkt energi. Mamma försöker lämpa över så mkt som möjligt på mig nu på helgen med. Haha kanske beror på hur lydig hon är med mig å oxå pga att jag på något konstigt vis lyckas få henne kissa å bajsa ute.

Showtröjan börjar ta form å "bara" två synålar är hittils trasiga.

Av Frida ... - 10 september 2013 15:22

Har haft fullt upp kan man lätt säga. Ridbanan börjar bli färdig, bara att dra el till lampor och högtalare. Sen blir de resning av lampstolpar och montering av lampor. Ridbanan är helt underbar att rida på ( fattas bara med tanke på priset).

Nova har fått vila, men har nu börjat sättas igång. Har suttit några gånger på henne. Linda har fått lära sig mycket från Nova bla att longera. Tömkör henne med bett i både skritt och trav vilket har gått jättebra.

Showman sätts oxå igång, han är nöjd med att få jobba och går riktigt bra. Har varit iväg med honom hos CB Trailcamp med klubbmedlemar och han gjorde mer än vad jag ens kunde drömma om!! <3 Vi hade riktigt kul.

På gården håller vi förrutom ridbanan, på med garaget och min lokal, plus nya stallet. Snart är det dags för gjutning i garaget...längtar.

Vi ska även till våren gödsla på alla våra marker.

Jag ska snart till läkaren, så får se om de blir operation. Blev inställt i maj då knäet vart sämre än vi trodde och jag försökte fixa det med rehab, tillslut gav sjukgymnasten och jag upp. Det blev bara sämre. Mitt knä hoppar ur led. Vilket jag sa till läkarna för sisådär 4år sen, men de trodde inte på mig utan för 1,5år sen hittade de en skivad menisk (som säkert gått sönder vid en urhoppning) och skyllde på den. Äntligen hittade läkarna det som jag redan visste, även på magnetröntgen.

Mamma har köpt en valp som vi ska hämta på torsdag em.<3 en bedårande boston terrier tik!

Vi hade kräftskiva i våran maskinhall och lan i min lägenhet. Helt underbart med så många underbara människor på gården.

Jag håller på att sy en show tröja och är sååååå nöjd om jag får ihop det. Kommer även sy tre show slinkies av tyger jag köpt och har hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards