Alla inlägg under november 2013

Av Frida ... - 29 november 2013 21:29

Gick upp och tog ut hästarna tidigt, rastade hunden å körde Jasmin. Sen gick jag å Jeffe å la oss igen. Sov lääänge. Ner å gjorde frukost och gick upp till lägenheten å titta på film.

Efter det började jag att bli mänsklig igen. Blev lite jobb som "pappersvändare" och faktiskt hann jag klart hela högen. ;)

Ut och tog in hästarna, varav Showie vart svin sur för antagligen att dem stod ute 1h för länge. Nova fick jag tag på med en gång. :)

Påväg in kom jag plötsligt ihåg att jag inte har gjort iordning i stallet, lika bra att ta itu med det innan träningen. Båda longerades idag och gick bra. Nova gick till och med i balanserad galopp. Hon reagerar kvickt på kommandon medan Showie är trög och kräver mer kroppspråk.

Har varit duktig och fortsatt med städningen. Haha...men det är en hel del kvar. Tar ju aldrig slut ju xD

Av Frida ... - 28 november 2013 21:06

Jag lägger skulden på att jag varit trött på årstiden...haha... inte alls att jag sovit dåligt.

Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga den och sen lägga mig. Jeffe håller redan på att värma upp sängen.

Showie och Nova fick helkroppsbad idag. Är så skönt att mina hästar är så lätta att ha å göra med, Showie gillar inte att bli blöt i ansiktet eller öronen så han rycker till lite å håller man emot så lättar han. Nova hon står där hon är parkerad och gör det hon ska. Flätade upp svansarna och la dem i påsar och på med rena/nya täcken me helhals.

Har städat resten av dan i min lägenhet och har mycket kvar att göra, som jag tar imon....hoppas jag.

Sadelkammaren och stallet ska städas. Träns ska bytas och sadel, padd mm ska göras rent. Sen en hel del papperarbete väntar imon.

Av Frida ... - 26 november 2013 17:37

Brr.. va kallt det var ute.

Ska äta, sen ut och träna Showie, enda problemet är att jag upptäckte att jag inte har någon vinterjacka att rida i. Kommer frysa till is ju...haha.

Har varit runt på Åby travbana hela dagen, skönt att kunna röra sig överallt dvs. till kuskar, tränare, stallar och personalrum.

Har även tittat på en häst, jättefin 4 åring, hon verkar lugn och har dendär glimten i ögat. Kanske ska åka iväg och se henne någon dag till denna veckan.

Av Frida ... - 25 november 2013 19:56

Blev en liten sväng runt byn med Showie, han var taggad till max och jag blev fly förbannad över en bil. Han kom mot oss och jag gjorde en gest. Han stannade och vevade ner rutan, sen fick han en redig utskällning.

Dels körde han på "vår" väg (endast vi i min familj får köra där) och sen tyckte han det var okej att köra på fel sida av vägen, där jag också befann mig. När Showie blev stressad flyttade han ut rumpan å dendär killen fortsatte att köra. Helt ärligt en halvmeter till om han inte bromsade så hade han kört på oss, det även om han skulle befunnit sig på rätt sida vägen. Så nu vet han att när en häst trippar å stressar runt ska min inte pressa sig fram med bilen. Han blev lite ställd och ursäktade sig.

Mamma å jag har suttit och ritat kök hela kvällen, redigt dyrt. Nu mys med hundarna i min lägenhet, passar Doris en stund så mamma får avlastning.

Har mått sådär med världens panikångest, tur att du finns Linda, hjälper mig att reda ut det värsta trasslet.

Av Frida ... - 25 november 2013 13:20

Morgonen startade med att ta ut hästarna, rasta hunden och äta frukost. Åkte iväg med mamma och handlade. Blev en hel del småsaker och nästan alla vitvaror till mitt nya kök.

Hästarna spurtar i hagen och solen skiner. Ska snart ut och göra iordning i stallet och efter det rida/träna Showie. Lugn dag.

Av Frida ... - 24 november 2013 16:20

Av Frida ... - 24 november 2013 16:17

Har varit iväg på julmarknad med mamma, som fick handlat en del. Umgåtts i bilen, trevliga långa samtal.

Det har varit visning på gården intill, vilket mina hästar tyckte var riktigt intressant. Blev många galopper och nu står dem på 3,5 hektar om inte mer så plats finns det.

Thermobaren är installerad och Showie vart tveksam, medan Nova var lite osäker i någon sekund för att i nästa stå och dricka ur den.

Snart ska jag ut och göra iordning i stallet och sen ta in dem. Jeffe ska få sin andra dos medicin.

Av Frida ... - 23 november 2013 23:03

Kom hem efter en ganska skruvad em/kväll och vad får jag höra från mina föräldrar. Jo, Showie ville inte in ifrån hagen, han som alltid kommer eller iallafall står still när man går emot honom. Nova däremot som kan få för sig att gå iväg hon kom fram. Tydligen band pappa fast henne och jagade Showie, som tillslut gav upp. Knäppa ponny, han gillade tydligen inte att jag åkte iväg och gav pappa uppdraget att ta in dem. Haha. Stackars pappa...nu lär han ju aldrig hjälpa till igen å ta in dem. xD

Vad har hänt mer...jo, bytt däck på båda firmabilarna och tror att nästa vecka får transporten offra sig.

Red Showie innan lunch och det gick sådär, slutade iallafall som vänner. Stelhet osv tog emot och ponnyn kom fram i honom. Hoppas att imon är en bättre dag.

Ovido - Quiz & Flashcards