Alla inlägg under mars 2013

Av Frida ... - 25 mars 2013 20:17

Idag va de ju äntligen riktigt vårväder. Beställde nya grejer till Showie å Nova, har även tagit fler mått på stallet. Kakelsättaren var hos föräldrarnas lägenhet, så snart är deras kök klart, sakta men säkert. Imon ska åkern klippas och foga i köket.

Jeffe utmanade Showie i vem som kan bli mest skiten av att rulla i hagen. Jeffe vann den tävlingen med damm och hö överallt.

Blev en uteritt med Showie oplanerat lång. Hittade en jättebra å lång ridväg.

Av Frida ... - 24 mars 2013 20:21

Dagen började segt med lite shopping, hittade dock inte allt som jag behövde så får åka till stan någon dag.

Mys med hunden och lite bus sen blev klockan mycket å de va dags att ta in hästarna. Är så skönt att ha hästarna hemma och dessutom ha koll på dem nästintill hela tiden.

Blev lite ridning med Showie, han e så duktig å de va jag med för en gång skull. Både jag å Showie vart helt slut! Blev lite massage å strechning, sen på med BoT nättäcke och benskydd på alla benen. Ska nu vid kvällsfodringen ta av BoTen på bakbenen eftersom Showie annars får damp på dem. Nova blev de endast en rejäl genomborstning av.

Av Frida ... - 24 mars 2013 20:20

Dagen började segt med lite shopping, hittade dock inte allt som jag behövde så får åka till stan någon dag.

Mys med hunden och lite bus sen blev klockan mycket å de va dags att ta in hästarna. Är så skönt att ha hästarna hemma och dessutom ha koll på dem nästintill hela tiden.

Blev lite ridning med Showie, han e så duktig å de va jag med för en gång skull. Både jag å Showie vart helt slut! Blev lite massage å strechning, sen på med BoT nättäcke och benskydd på alla benen. Ska nu vid kvällsfodringen ta av BoTen på bakbenen eftersom Showie annars får damp på dem. Nova blev de endast en rejäl genomborstning av.

Av Frida ... - 22 mars 2013 21:53

Idag var jag hos sjukgymnasten och fick övningar som jag ska göra. Hoppas jag blir lite bättre.

Showman riktigt njuter av Novas täcke...ja han har lånat de tills han får ett eget. Stackarn har nästan inga täcken kvar, så snart blir de mega shooping av täcken till honom. Nova däremot har blivit riktigt bortskämd, men de beror på, min plånbok min häst.

Showman fick idag testa enöras träns och han brydde sig inte alls. Gick bra idag med, lilla hjärtat vet nog att vi har ont om tid. Enhand å gjorde de mest grundläggande. Efteråt massage....som han riktigt njöt av.

Imon blir de sovmorgon och shopping. Har lite ideer som jag vill testa.

Bild på Showman i enöras träns. Showman i Novas täcke och en bild på Novas vanligaste pose inför kamera.

Av Frida ... - 20 mars 2013 22:38

Red Showman ute å lyckades trotsa vädret. Han var riktigt mjuk och böjde sig så fort jag tänkte. Han stanna å rygga utan någon större kraft ifrån mig. Flytta bog å rumpa i skritt och trav och skänkelvikning. Övergångarna tyckte han va kämpigt men gjorde sitt bästa. Ibland fick han riktigt med energi, men lugna sig såfort jag bad honom. Galopperade tom pga att jag kände att han va mogen för de. Och vilken stadigå fin galopp han hade i båda varven. <3

Sammanfattningen av ridningen: alla knappar funkade mer än väl.

Värmer nu upp mig efter vattenkrig me hästarna. Ne men de stod som ljus som alltid i stallgången. Blev både manar och svansar idag å flätade upp svansarna. Imon får jag fläta Novas man.

Av Frida ... - 20 mars 2013 16:28

Vart tar tiden vägen?! :S

Det är dags å köra igång Showman rejält nu dock tycker inte det svenska vädret desamma. Men idag ska jag trotsa de å rida ute...önska mig lycka till.

Fick tag på ett nytt täcke till Nova så nu ska hon inte frysa, meningen är att köpa ett likadant till Showie fast mindre och halsar.

Han blir behandlad som en prins just nu. Med massage 1 gång om dagen och borstning 2 gånger. Njuter riktigt av uppmärksamheten!

Linda fyller snart år och jag kan verligen inte komma på någon bra present. Fast nu fick jag en ide.

Av Frida ... - 1 mars 2013 09:48

Igår börjades dagen ned uteritt med hunden. Älskar den nya sadeln och de gör Showman med.

Gjorde körkorts tester, tänkte bli godkänd på 1 men de blev 3 ;P. Satte mig med ritningarna på stallet och fortsatte, kom på nya grejer som jag testa å de blev lite ändringar :)

Mockade å gjorde iordning i stallet sen kom mormor för att fira namnsdagar och äta lite äpplekaka. Tog in hästarna sent. Satte mig framför datan för att hitta ännu mer nya ider. Hade nästan helt bestämt hur boxarna skulle se ut men de kändes som något fattades. Då fann jag ett stall med helt underbara boxar som passar in i stilen och verkligen är i min smak. Tror vi kan bygga det själva med hjälp av vår svets kompis, Slako. Kommer bli såååå fint, nu längtar jag verkligen till att de blir färdigt!

Körde sönder lite is igår med fyrhjulingen å snöplogen, blev jättebra, så nu kan man gå normalt igen. <3

Idag va de mys med hästarna och köra
ut nytt vatten till hagen. Körde bort lite is utanför grannens hus. Har mockat och ska snart ut å fixa med höet på logen. Men först mysa med hunden som sover på mig <3

Ovido - Quiz & Flashcards